Co budou děti potřebovat i příští rok. Poslední vysvědčení formou slovního hodnocení.

30.06.2016 21:53

CO ROZHODNĚ NEVYHAZUJTE PŘI PRÁZDNINOVÉM ÚKLIDU: (chceme šetřit naše lesy i Vaši peněženku)

  • Můj svět - Léto - děti si za prázdniny mají do tohoto sešitu zapsat prázdninový zážitek (alespoň jeden) a na konci tohoto sešitu poznamenat alespoň jednu přečtenou knihu
  • žluté desky s notami (budeme se k přehledům vracet a budou do desek dostávat noty další)
  • sešit ze Švp - v září přidáme další informace ke Karlu IV.
  • Hudební škola hry na zobcovou flétnu - Pierre van Hauwe
  • portfólia a uchovat v nich plakáty na procvičení mluvnických pravidel (měkké, tvrdé souhlásky......) + na slovní druhy (začneme opakováním a budou se hodit)

Další desky a sešity jsem se snažila z dětí vymámit, neodevzdali však všichni! Pokud je děti ztratily, okopírují si či seženou nové samy:

  • Druhé čtení - povídky....
  • Druhé čtení - pracovní sešit
  • žlutý sešit Matematika
  • bílý sešit Psaní
  • Hudební poznání (sešit s velrybou na titulní straně)
  • desky červené a zelené na individuální práci v českém jazyce
  • modré desky

Dobrovolným úkolům se meze nekladou, společně jsme si s dětmi říkali, co by mohly dělat:

  • dočíst si "Čteme s porozuměním každý den" (prosím obzvláště ty, kteří ještě nečtou plynule, veďte ke každodennímu čtení třeba alespoň 10 minut a můžete jim právě dopřát volbu - zda si přečtou text v sešitě nebo se začtou do své knížky)
  • vyplňovat si sportovní deníček, který dostaly
  • založit si herbář letních rostlin
  • psát dopisy, příběhy, básničky...
  • dokončit sešity ze 2. třídy (Český jazyk, Psaní, Matematika, Můj svět - podzim, zima, jaro, léto)
  • počítání ceny nákupu a překontrolovat, zda jsou peníze vráceny správně
  • hrát si na flétnu, zpívat....

Vážení rodiče,

v jedné zpětné vazbě na slovní hodnocení zaznělo, že nebylo tak pozitivní jako ty předešlé. O tom, že děti toho hodně umí, nás přesvědčovaly nejen v testech, ale vlastně i na našem závěrečném vystoupení v KC Beseda. Spousta dětí se těší na velkou budovu a na známkování. Mají samozřejmě představu, že budou dostávat pouze jedničky (a já jim je přeji). V hodnocení jsem se snažila každého za něco ocenit a všechny děti zvedly ruku, že tam našly větu, která je potěšila. Zároveň jsem však chtěla upozornit, že ne všechno je úplně v optimální podobě. Někdy se například nepodařilo psát podle probraných gramatických pravidel nebo číst plynule a nebo bezchybně sčítat a odčítat do sta. Jiné jsem pokárala za bavení se při vyučování, za nenošení domácích úkolů, za nesoustředěnou práci. Mým cílem nebylo děti zdeptat, ale pojmenovat to, na co je třeba se soustředit. Chtěla jsem je vyburcovat a zároveň i vás rodiče informovat, že přestože máte bystré, přemýšlivé dítě, nemusí mít v příštím roce samé jedničky, pokud nepíše čitelně, nečte pozorně, neopravuje si chyby... Zkrátka, takto postavené slovní hodnocení někdy může "zabolet", ale zároveň má vyšší informační hodnotu než obecné "chválení". Pokud jste v něm tedy skutečně objevili něco nepříliš potěšujícího, není třeba to dramatizovat, ale vezměte to jako východisko pro další rok se známkováním.

Stejně tak jsem všem dětem tentokrát neudělila "prospěl s vyznamenáním". I hodnocení "prospěl" je pro děti výzvou, že pro lepší výsledky je třeba více zabrat.

Některé děti i někteří rodiče ve třetí třídě zažívají rozčarování z toho, že dítě dostává i jiné známky než jedničky. Ano, učivo třetí třídy je zase o stupeň náročnější než ve třídě druhé, ale opět zdůrazňuji, že dítě pro své pokroky musí něco udělat. A pokud toto pochopí, "šok" ze známek se nedostaví.

Přeji všem úžasné prázdniny.

Jitka Krejčí

 

 

 

Zpět

© 2015 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode